1. Úvod
  2. Absolventi
  3. PhDr. Martina Kastnerová, Ph.D.

PhDr. Martina Kastnerová, Ph.D.

Rok ukončení

2010

Pracovní pozice

Odborná asistentka na Katedře filozofie FF ZČU

Sféra

Veřejná a státní správa

Závěrečné práce

Projevy renesančního antropocentrismu v díle Williama Shakespeara (Bc)

Bláznovství jako forma komunikace v renesanční literatuře (Mgr, PhDr)

Formování literární vědy na materiálu renesanční literatury. Hledání adekvátního interpretačního přístupu k renesanční literatuře (PhD)

Studovaný obor/program

Doktor - Teorie a dějiny vědy a techniky | Bakalář - Humanistika | Magistr - Teorie a filozofie komunikace
  1. Jaké je Vaše zaměstnání a pracovní pozice?

Odborná asistentka na Katedře filozofie FF ZČU.

  1. Popište Vaši běžnou pracovní náplň.

Pracovní náplň akademika na univerzitě má několik rovin, které se navzájem doplňují: pedagogickou (výuka, komunikace se studenty, vedení kvalifikačních prací), výzkumnou (badatelské stáže, konference, „komunikace o vědění“, sdílení poznatků s kolegy, publikování výsledků, realizace výzkumných projektů), ale i společensko-popularizační (komunikace výsledků s veřejností, šíře zaměřené odborné akce, přednášky atd.).

  1. Co považujete za své pracovní úspěchy?

Myslím, že každý, kdo pracuje v podobné profesi, považuje za úspěch, podaří-li se šířit lásku k vědění, udržovat diskusi o minulém relevantní pro současnost, podněcovat zájem o humanitní vzdělání a motivovat ke kritickému myšlení. Za svůj osobní úspěch považuji, že mohu v profesní badatelské rovině komunikovat své výsledky s nejlepšími v oboru (ať už se jedná o získaná zahraniční stipendia a badatelské pobyty, úzký kontakt s International Sidney Society či přizvání k unikátnímu setkání sidneyovských badatelů v rodovém sídle Sidneyů), ale i možnost oživovat příběhy minulosti a sdílet je se studenty s pozitivní odezvou, podněcovat zájem o slova, literaturu, filosofii, které se vzpírají povrchní pozornosti.

  1. Co ze svého studia jste dokázala zúročit ve Vašem zaměstnání? Řekla byste, že Vám Vaše studium (konkrétně na Katedře filozofie) pomohlo k dosažení této práce?

Vzhledem k charakteru mé práce je zjevné, že studium pro ni bylo poměrně přímou přípravou, nikoli však ve smyslu obsahovém, jako spíše ideovém a metodickém, což považuji za stávající klíčový a podstatný rys humanitního vzdělání: tedy rozvíjet schopnost kritického myšlení, interpretace (nejen textů), kultivované komunikace a argumentace, a také motivovat ke snaze překračovat komfortní zónu úzkých individuálních obzorů myšlení.

  1. Jste ve své práci spokojená?

Jak plyne z výše uvedeného, spokojená jsem. 🙂

Skip to content