1. Úvod
  2. Absolventi
  3. Mgr. Milada Rezková

Mgr. Milada Rezková

Rok ukončení

2021

Pracovní pozice

Autorka dětských knih a fundraiserka v Nadaci Open Society Fund

Sféra

Veřejná a státní správa

Závěrečné práce

Popularizace vědy a filozofie pro děti: téma totality a jejích obecných i určitých znaků

Studovaný obor/program

Magistr - Evropská kulturní studia

1. Jaké je Vaše zaměstnání a pracovní pozice?

Pracuji v Nadaci Open Society Fund, kde se věnuji péči o partnery a tvorbě strategií podpory. Mojí agendou je posilování knihoven jako živých center demokracie, míst, kde se potkává vzdělávání, kultura i občanský život. Vedle toho se dlouhodobě věnuji literatuře pro děti a působím jako redaktorka časopisu Raketa. Aktuálně jsem zapojená také do projektu AI dětem, kde s kolegy vyvíjíme aplikaci pro školy, která má s využitím umělé inteligence nabídnout pedagogům nové, udržitelnější formy výuky a hodnocení znalostí žáků jinak než tradičními testy.

2. Popište Vaši běžnou pracovní náplň.

V Nadaci OSF kombinuji strategickou práci a péči o vztahy. Hledám cesty, jak podporovat partnery a instituce, aby mohly plnit svou roli v demokratické společnosti. Znamená to naslouchání, vyjednávání a promýšlení dlouhodobých strategií. V projektu AI dětem zase stojím u zrodu aplikace, která by mohla pomoci upravit způsob, jak se ve školách zachází s časem i znalostmi. Jde o hledání užitečnějších a smysluplnějších forem výuky. V literární rovině pak ve spolupráci s nakladatelstvími jako jsou třeba Paseka, či Labyrint, přetvářím složitější fenomény do podoby, která je srozumitelná a hravá pro dětské čtenáře.

3. Co považujete za své pracovní úspěchy?

Za úspěch považuji, že se mi daří vytvářet mosty: mezi institucemi a komunitami, mezi dětmi a komplikovanějšími tématy, mezi filozofií a každodenní praxí. Nejde o jednorázové výsledky, ale o proces, kdy se podaří posunout vnímání věcí. Třeba když knihovna získá sebevědomí stát se prostorem občanského dialogu. Nebo když dítě díky knize začne klást nové otázky o světě.

4. Co ze svého studia jste dokázala zúročit ve Vašem zaměstnání? Řekla byste, že Vám Vaše studium (konkrétně na Katedře filozofie) pomohlo k dosažení této práce?

Rozhodně ano. Studium mě naučilo přemýšlet o čase, společnosti a hodnotách v souvislostech a nebát se komplikovanosti. Získala jsem schopnost vidět věci v širším rámci a klást otázky, které nejsou samozřejmé. To se ukazuje jako nesmírně užitečné v každé z mých rolí – při tvorbě strategií podpory, při uvažování o vzdělávání s využitím AI i při psaní knih pro děti. Filozofie mě vybavila kritickým i tvořivým pohledem, který je v dnešní fragmentované době velkou devízou.

5. Jste ve své práci spokojená?

Ano, protože se pohybuji v prostředí, kde se dá přemýšlet i jednat zároveň. Mohu ovlivňovat strategické směry, podporovat instituce, psát pro děti i přinášet nové formy vzdělávání. Spokojenost ale nevnímám jako konečný stav, spíš jako dynamickou rovnováhu mezi napětím a tvořivostí. Filozofie mě naučila, že skutečná spokojenost není „mít vše vyřešeno“, ale umět být součástí procesu, který má smysl.

Skip to content